Malowanie szparunków

Wszystkie blachy juz zmatowane. Można malować szparunki.

Potrzebe będą:

- złota farba (emalia kupiona w sklepie modelarskim)

- taśma do liniowania 3M o grubości 6mm

- pędzelek

- szablon Junak - podjechałem do drukarni która wycięła mi go na ploterze

- jakis rozcieńczalnik do odtłuszczenia

Taśmą wyklejam od ręki owale na zbiorniku i linie na puszkach i błotnikach.

Linie muszą być dwie z równym odstępem między sobą. Później wystarczy zamalować powierzchnię między liniami, odkleić taśmy i szparunki gotowe.

Niestety ułożenie równych linii i zachowanie równych odstępów nie jest łatwe i trzeba po kilka razy poprawiać. Na szczęście taśma 3M jest na kleju kauczukowym i idealnie nadaje się do odklejania i przyklejania nawet po kilkanaście razy.

Tak wyglądają oklejone wszystkie elementy. Zajęło mi to jakieś 6 godzin...

 

 

Teraz malowanie złotą farbą pomiędzy liniami

 

 

Po oderwaniu taśmy widzimy piękny złoty szparunek

 

 

Na koniec został napis JUNAK malowany od szablonu.

 

Całość wykonałem w ciągu dwóch dni. Pierwszego okleiłem wszystko a na drugi dzień malowałem. Malowanie poszło w miarę szybko choć robiłem to ostrożnie. Teraz kilka dni odczekać aż farba wyschnie na poważnie i spowrotem do lakiernika który pomaluje całość bezbarwnym lakierem.

Write a comment

Comments: 3
  • #1

    Rafał&Monika (Friday, 19 July 2013 17:42)

    Szparunki wyszły super jak na pierwszy raz.....

  • #2

    Merfi (Thursday, 18 September 2014 10:16)

    Lakier bezbarwny na Junaku hmmm o gustach się jednak .....

  • #3

    byk (Thursday, 30 July 2015 08:17)

    Drogi kolego, wszystko git :) Na przyszłosć polecam wykleić zaraz obok siebie trzy ścieżki taśmy, potem odkleić środkową i malować. Szparunki będą miały równą długość.

Junak również na Facebooku:


Najnowsze na blogu:

Mon

20

Jul

2015

VI Zlot Weteranów Szos - Historia na kołach 

W dniach 17 - 19 lipca 2015 w Starogardzie Gdańskim odbył się Zlot Weteran Szos - Historia na kołach.  Poniżej kilka fotek ze zlotu.

Read More 0 Comments