Junak na poligonie

Od samego początku, Junakiem interesowało się wojsko. Brało nawet udział w  fazie określania założeń konstrukcyjnych tak aby powstający motocykl mógł być również wykorzystywany przez wojsko.

Junaki w Sulejówku. Pierwszy z lewej Wiesław Szewczyk a obok inż. Andrzej Kwiatkowski.
Junaki w Sulejówku. Pierwszy z lewej Wiesław Szewczyk a obok inż. Andrzej Kwiatkowski.

Choć ostatecznie Junaki nie trafiły do wojska, to dzięki tej współpracy projekt mógł się bardziej rozwijać. Niektórzy twierdzą nawet, że gdyby nie wojsko Junak nie wyszedłby z fazy prototypów. 

Jedne z pierwszych Junaków M07, przyjechały na badania do Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku pod Warszawą.

Skierowano je tam do badań w różnych warunkach terenowych, badał je Wiesław Szewczyk

i inż. Andrzej Kwiatkowski, późniejszy mistrz sportów motocyklowych.
Obaj przejeździli bardzo wiele kilometrów po Polsce - góry (Tatry), morze - Bałtyk.
Obaj także byli zawodnikami motocyklowymi i jeździli w barwach Legii Warszawa, w latach 1958 - 1963, obaj na BSA 350, a potem tylko 500ccm, biorąc udział w wielu rajdach w całej Polsce w tym w Międzynarodowych Rajdach Tatrzańskich


Prezentowane zdjęcia są własnością Pana Wiesława Szewczyka, otrzymał je od fotografów cywilnych i wojskowych.

 

Serdeczne podziękowania dla Pana Mirosława, syna Wiesława Szewczyka, za udostępnienie tych wspaniałych zdjęć i przekazanie cennych informacji.

 

Zapraszam do obejrzenia:

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    Vicia z SFM (Wednesday, 17 September 2014 20:25)

    Ale że Junak nie wyszedl by z fazy prototypowej to aż mi sie wierzyć nie chce.
    Dobrze ze wyszedł i ze jest i ze go mamy

Junak również na Facebooku:


Najnowsze na blogu:

Mon

20

Jul

2015

VI Zlot Weteranów Szos - Historia na kołach 

W dniach 17 - 19 lipca 2015 w Starogardzie Gdańskim odbył się Zlot Weteran Szos - Historia na kołach.  Poniżej kilka fotek ze zlotu.

Read More 0 Comments