Od samego początku, Junakiem interesowało się wojsko. Brało nawet udział w fazie określania założeń
konstrukcyjnych tak aby powstający motocykl mógł być również wykorzystywany przez wojsko.
Choć ostatecznie Junaki nie trafiły do wojska, to dzięki tej współpracy projekt mógł się bardziej rozwijać. Niektórzy twierdzą nawet, że gdyby nie wojsko Junak nie wyszedłby z fazy prototypów.
Jedne z pierwszych Junaków M07, przyjechały na badania do Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku pod Warszawą.
Skierowano je tam do badań w różnych warunkach terenowych, badał je Wiesław Szewczyk
i inż. Andrzej Kwiatkowski, późniejszy mistrz sportów motocyklowych.
Obaj przejeździli bardzo wiele kilometrów po Polsce - góry (Tatry), morze - Bałtyk.
Obaj także byli zawodnikami motocyklowymi i jeździli w barwach Legii Warszawa, w latach 1958 - 1963, obaj na BSA 350, a potem tylko 500ccm, biorąc udział w wielu rajdach w całej Polsce w tym
w Międzynarodowych Rajdach Tatrzańskich
Prezentowane zdjęcia są własnością Pana Wiesława Szewczyka, otrzymał je od fotografów cywilnych i wojskowych.
Serdeczne podziękowania dla Pana Mirosława, syna Wiesława Szewczyka, za udostępnienie tych wspaniałych zdjęć i przekazanie cennych informacji.
Zapraszam do obejrzenia:
Write a comment
Vicia z SFM (Wednesday, 17 September 2014 20:25)
Ale że Junak nie wyszedl by z fazy prototypowej to aż mi sie wierzyć nie chce.
Dobrze ze wyszedł i ze jest i ze go mamy